Založ si blog

Premiér, tak teraz už nie sme hyeny jedny novinárske?

Aké farizejstvo! Všetci sú otrasení a zdesení – a nik to nečakal?  No to je ale impozantné. Ach, jáj – hneď ako som sem napísal svoj posledný článok o žurnalistike – dve hodiny po tom, ako som ho zavesil – vyšli médiá s vraždou novinára J. Kuciaka so snúbenicou. Písal som – aká je to nebezpečná robota – ako kedysi zmizol môj kolega z TV Sever Pavol Rýpal – aká je to práca zvláštna a namáhavá, ako sa v redakciách stresuje, šturmuje a finišuje – narýchlo píšu správy, niekedy aj kačice… Niekedy sa píšu zúfalé témy… niekedy je tam závisť, nenávisť a podobne – /aj preto som to vždy trochu všade ťahal k humoru/ – a už je to tu! Večer som to tu zavesil – a do rána sa stalo toto – VRAŽDA NOVINÁRA – vlk bol v reči – tu som to písal, najmä o zúfalstve v novinárstve, o potrebe mať pri sebe strážnych anjelov, o tlaku na novinárov z oboch strán – aj od vydávateľa, konkurencie – aj od čitateľa, aj od dotknutého čitateľa… Dnes všetci politici píšu, aké je to hrozné a premiér dal aj milión eur na dolapenie páchateľa – len teda donedávna sa ešte kričalo, že všetci sme novinárske hyeny… Hm, zvláštne.
Jsem Všudebílek: V našej budove old townu, kde teraz robím – o poschodie nižšie bolo ešte donedávna spravodajstvo portálu AZET, ktoré sa vraj nedávno presunulo do Bratislavy – neviem, ale tak som počul. / A naozaj – portál Aktuality – preveril som – patrí pod Azet./ A skutočne Peter Bárdy – novinársky kolega zo Žiliny, s ktorým sa poznám z minulosti terénu – je teraz šéfredaktorom bratislavských Aktualit, teda portálu, pre ktorý robil tento zastrelený – zosnulý novinár zo Štiavnika. Chodili sme okolo seba niekoľko rokov, ale ten Bárdy ma tu nikdy nezastavil na chodbe, hoci vedel čo a ako robím – akú prácu s akým vzdelaním… a nikdy nepovedal: Lolo, poď robiť k nám, – čo ma až mrzelo – neviem sa nikam tisnúť… /Nie som ješitný, ale nemôžem za to, že mám o dva stupne žurnalistiky vyššie… ba najvyššie v Žiline./ Teraz už ale vidím prečo ma neoslovil – vždy len tak prefujazdil dolu kopcom popri mne na bicykli, ledva stihol pozdrav. Však vypisujú veci najťažšieho kalibru na svete – o Kočnerovi, jeho peniazoch, aj o iných podvodoch. Prostredníctvom hentakých detí – chalan bol vo veku mojich synov. To isté Pavol Rusko – nikdy ma nevzal do Markízy – veď v podstate – ako dobre. Paľo Rýpal, môj kolega sa hýbal práve medzi Markízou a Plus 7 dni – no a… Nie je ho! Teraz je ale každý múdry a vypisujú nám šéfredaktorkovia knihy o mafii. A popri nich aj M. Černák. Kto Paľa  hnal do týchto nezmyselných tém? Teta Droll? No to ja ale impozantné. Každý koryfej sediac na svojom koryfejskom kresle s ušiakmi si už až do konca svojho života vysníva, že nebude iné, než sedieť na svojom koryfejskom kresle s ušiakmi a preháňať 5 – 6 novinárov… A

takáto je žurnalistika. Hlavne, že sme sa dostali z dosiek, ktoré znamenajú svet – nášho lokálneho kulturáku – do big slávnej Bratislavy a sme už význační koryfeji a farizeji. Do značne význačnej Bratislavy, kde si môžeš dať vo veľkej pompéznosti dokonca aj za horúca viedenskej kávy.

Tento mladý zosnulý novinár – je zo Štiavnika a je mi akýsi známy – neviem odkiaľ presne, ale bude to len zo Žiliny… Vyzývam vás ako človek, ktorý nestratil žurnalistického, no ani ľudského ducha, hoci je už pre novinárstvo

12 rokov mŕtvy a zneužitý píšucími politikmi, ktorí si vravia niekedy aj novinári. Nepíšte ťažké témy, ak nemáte nikoho za sebou… a ešte k tomu pre biedacke portály, na ktoré nikdy neklikne ani len moja babka a nikto o nich ani len nevie..

 

. Veď ste len obyčajní zberači ťažkých kovov, ktoré nik neunesie. Iní – protéžovaní novinári, ktorí majú NIEKOHO za sebou – potom vezmú vaše hotové témy a prenesú ich do Markízy a exponovaných médií – inde… Roky vám to vravím, kladiem na srdce, píšte len fejtóny tak ako ja, alebo o záhradkách, záhadách života, kráse, nie toto. Nik vás neobráni, neuchráni. Toto sú témy, ktoré musí riešiť prokurátor s celou ochránkou policajného zboru a nie vy so svojími láskami.
Nedávno som bol u holiča na Bulvári, čakám, padol mi do ruky Život či Slovenka – už ani neviem. V úvodníku sa poverený vedením redakcie – Bárdy – ukvapoval, ako málo je humoru v novinách a na Slovensku vôbec – akoby nevedel, že som napísal o humore rigorózku Fejtón v slovenskej tlači – ako jediný na Slovensku vôbec… Farizejstvo. No jednoducho sa humor vytratil, lebo ho neviete písať a po druhé vás záujmové skupiny tlačia do tém, v ktorých si zbabelo cez svoje médiá vybavujú navzájom účty na verejnosti a vy ste len rukojemníkmi. Toto nevidíte, či nechcete vidieť? Veď ja dám zadarmo do blogu lepšie články, než vy za ťažké peniaze.. . Neberme sa tak vážne. No čo sa tak dívate? Ani teraz nie  – teraz už ex post – po funuse. http://bignewspaper.blog.pravda.sk/…/japonski-vedci-vynasl…/  O realite žurnalistiky píšem aj tu http://bignewspaper.blog.pravda.sk/…/bola-raz-jedna-zurnal…/

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280461x
Priemerná čítanosť článkov: 2921x

Autor blogu

Kategórie