Založ si blog

Nová kniha pod titulom – 138 článkov Jána Kuciaka – predpokladám, že výjde čoskoro

Keď som ešte na vianočný čas napísal tento článok do blogu SME ako nový prispievateľ, všetci sa len tak začali dívať a bez komentáru ho prešli. Ó, aká nesúvisiaca a nehodná, neaktuálne téma pomyslel si vydavateľ. Získal dodnes až 78 čitateľov https://mintal.blog.sme.sk/c/472163/superstar-vianocna-hviezda-a-moznosti-duse.html Bolo to o ľudskom duchu, smrti, dúfaní, viere aj nekonečne… Ale ešte jeden deň predtým som zavesil do toho istého blogu tento článok. Bol to stav nielen súčasnej slovenskej žurnalistiky a pozícia dnešného novnára, ale aj vízia smrti, ktorá príde  http://bignewspaper.blog.pravda.sk/2017/12/23/bola-raz-jedna-zurnalistika/ V blogu SME ho však big newspapers „nepoňali“ zahnali do kúta – na to najposlednejšie možné miesto z posledných a ani ho nedali do upútavky. Dali ho tak, akože ho neodporúčajú. Počkal som si 24 hodín, článok mal asi 15 zhliadnutí. I do mňa „vešli jedy“, článok som vo SME zmazal a dal som ho do blogu Pravdy. Tam ho poňali všetci… A vtedy sa ma jeden z Fb ľudí spýtal, kde je ten môj článok o žurnalistike. Povedal som mu, čo sa stalo a vtedy ma aj požiadal o priateľstvo. Je to novinár František Jedinák. Uistil som ho, že môj článok nebude mať 15 zhliadnutí, ale aspoň 1-tisíc. A tak sa aj stalo, dnes už má dokonca 1318 videní.
Čo chcem povedať? Tak média u nás niekedy vedú ľudia, ktorí nemajú tvorivý rozhľad, nevedia, s kým majú tú česť a ani to, odkiaľ fúka vietor. Dali to do rúk totálne mladých ľudí, ktorí tušia, čo sa deja až vtedy, keď už je po funuse… Nemajú záujem o témy, ktoré sú nové, nevšedné, tvorivé a esejistické s víziou futúra. Tvária sa, akoby im patril svet, akoby sa im nič nemohlo stať. Isteže – tématicky – stále mám na mysli zavraždenie novinára J. Kuciaka a M. Kušnírovú. Ako doktor žurnalistiky

a dnes už aj sociológ s absolútne praktickým prehľadom z denných telefónnych liniek z celého Slovenska vám môžem zodpovedne povedať, že nálada obyvateľstva, kedy by jeden do druhého najradšej skočil za akúkoľvek informáciu, či len gesto na ceste za volantom – no tak táto nálada tu je už dlho a celé to nedávno vyvrcholilo do súdneho procesu, kedy Házy ml. zbil na východe mládenca, ktorý odfotil predtým jeho auto a dal ho na stránky s názvom Parkujem ako debil. Bol z toho súd, tohto prípadu sa polícia chytila ihneď a aj súdy. Previnilec skončil za mrežami, pretože usvedčil sám seba – túto bitku zavesil na sociál

ne siete… Bolo to neprehliadnuteľné a svedčilo to o tom, čo všetko si dnes trúfa kde-kto urobiť… Ale nik si to ani nevšimol – okrem mňa http://www.tvnoviny.sk/domace/1902157_sud-s-hazym-ktory-zbil-mladika-za-jednu-fotku-nema-konca-obzalovany-odmietol-vypovedat?utm_source=markiza.sk&utm_medium=article&utm_content&utm_campaign=share

Veci sú naozaj veľmi ďaleko. Spoločnosť je z masovej informácie zbytočne napätá. Poviem ešte, že i mňa sa snažili na istých „veľmi vtipných stránkach“ totálne zosmiešniť a ponížiť. Ale asi pred mesiacom, napísal som spomínanému autorovi mail, aby dal, požiad

al vydavateľa – nech to dá dole. O to isté som požiadal vydavateľa. Žiadal som ho všemožne asi 5 ráz. Ani sa neozvali. Takisto redakcia, stránka spravovaná – prosím vás KÝM? Nakoniec sa ale mladík ukázal ako normálne chápavý človek a pochopil, že humor poznáme ako stotožňujúci, ironický, satirický a sarkastický – s očividnou nenávisťou. Takisto požiadal redakciu – a potom to už dali konečne dole… Čo chcem povedať? Nič, len zopakovať, že haterstvo, zloba, prenasledovanie a vzájomné postrkovanie sa na verejnosti nemá konca. Písanie, uverejňovanie vecí musí mať svoje hranice. Už v kolíske žurnalistiky – v Albióne vznikali rôzne seriózne veci, aj politické, vydávateľské pamflety – no a vláda cenzurovala noviny. Bol to boj o moc informácie. Ten beží všade dodnes. Netreba sa isteže – báť – ale na druhej strane, dobre si treba zvážiť čo, akú tému a s akým pátosom uve

rejním. Dodám len, že aj vo Francúzsku pred rokom vyvdavateľ totálne podceňoval všetko, myslel si, že žurnalistika nemá žiadnych hraníc a môže sa všetko – a vyvraždili tam celú, nie príliš známu redakciu Charlie Hebdo. Ľudia sa zbehli do ulíc a demonštrovali I am Charlye, I am Charlye! Áno, v poriadku, solidarita, lenže potom, neskôr do davov na tradičných trhoch vrazil kamión. Chcem pripomenúť, že toto sa nedeje len na Slovensku. Novinári sú v ohrození všade vo svete, ale o to horšie, že sa navzájom vôbec ani nepočúvajú. Idú s kožou na trh nielen svojou a podobne… A na toto by mali brať ohľad aj vydavatelia, včas ich usmerniť, netváriť sa, akože, nič sa ti nemôže stať, neboj, my ťa z prípadného súdneho procesu vytiahneme a podobné nezmysly. Ako je známe, ani dočasná policajná ochranka nič nerieši do budúcnosti. Nedávno mi jeden napísal, či chcem, aby sa písalo tak, aby aj vlk bol sýty – aj ovca zostala celá. Neviem, ale určite netreba písať tak, aby vlk ostal celý, ešte aj nažratý, ale obetné baránky neostali vôbec, neprežili. Ja som aspoň ukazoval stav novinárstva a dve hodiny predtým ako našli zavraždených som zavesil svoju staršiu analýzu pomerov v redakciách – akoby som všetko predvídal. Nepočúvame sa – aj o tomto je sociológia – vyňuchať, že „vlk je v reči“ niečo v spoločnosti hrozíhttp://bignewspaper.blog.pravda.sk/2018/02/25/japonski-vedci-vynasli-pristroj-na-vyhladavanie-hribov/

A na záver – keď som išiel v piatok domov – konečne sa rozhoreli sviečky aj pred materskou loďou Aktualít.sk, kde mladý novinár pracoval – teda pred budovou Azet v Žiline. Sorry, ale na môj vkus, trošku neskoro… Zaujímavé, že v meste horeli už deň aj dva predtým – pred synagógou, na námestí, aj indehttps://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/2460891363930604/

Záverom už len toto – moja nová sociologická vízia: Predpokladám, že čoskoro výjde kniha pod názvom 138 článkov Jána Kuciaka!

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

Javelin, vojna na Ukrajine, vojaci, raketomet, protitanková strela

Čaputovej poradkyňa: Vláda vníma to, čo sa deje na Ukrajine ako bezpečnostnú hrozbu, rozdiel v porovnaní so susedmi je v rétorike

30.04.2024 19:07

Kobzová tvrdí, že Poľsko sa jednoznačne vybral cestou, „ak chceš mier, priprav sa na vojnu“.

Grécko Rodos požiare lesné ľudia evakuácia

Na ruskej Sibíri sa začína sezóna lesných požiarov

30.04.2024 18:52

Kým na východe Sibíri vyčíňajú lesné požiare, viaceré regióny v jej západnej časti pri hraniciach s Kazachstanom sužujú rozsiahle záplavy.

SND, Slovenské národné divadlo

Nazval ich duchovnými bezdomovcami. Poprední umelci žiadajú od Fica ospravedlnenie

30.04.2024 18:40

Ak požadujete slušnosť, začnite ako premiér od seba. Vyzývame Vás, ospravedlňte sa,“ adresovali umelci Ficovi.

česko, nemocnica, covid, koronavírus

Ďalšie zadlžovanie nemocníc: Poslanci Úradu pred dohľad novú kompetenciu neschválili

30.04.2024 18:10

Do parlamentu novelu predložili opoziční poslanci Jana Bittó Cigániková a Tomáš Szalay zo strany SaS.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280743x
Priemerná čítanosť článkov: 2924x

Autor blogu

Kategórie