Založ si blog

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

Ilustračná snímka autor článku – je to jedna z vitráží kaplnky v žilinskom lesoparku.

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za tým nehľadaj. Povšimol som si ale dve veci – prečo ľudia, najmä ženy sústavne spájajú farára Kuffu s babami? Preto, že je fešák a hodilo by sa niekomu vidieť takýto životný románik allá Vtáky v tŕní? Kedysi do neho ryla akási novinárka – vraj – čo urobí, ak to na neho príde ako na chlapa… Elegantne odpovedal do rozhlasu, že myšlienkovo odíde – vezme sa s koňom cez hory ku soche Panny Márie. Nechal som to tak. Potom rýpal do neho aj novinár Havran – Čarnogurský ho hneď zažaloval. Kuffa chcel, aby to stiahol. Nechal som to tak. Ďalej som si povšimol – ako vie rozprávať – a v duchu som si položil rétorskú otázku – ale, chalan, veď ty si mal byť herec… Veď ty vieš rozprávať pútavejšie než Skrúcaný. Ale aj toto som nechal tak.
Dočítal som sa tu v tomto článku aj to, že Zuzana Fialová čosi na neho tiež mala – ryla do neho. On jej odkázal, že je posadnutá diablom. Ale povšimol som si aj to, že o pár dní na toto celé zomrel jej otec – významný horolezec Ivan Fiala – nestor slovenského horolezectva. Mal som ho v obľube – lebo som videl s ním film aj počúval od neho, ako kedysi dávno za socializmu zliezol z hory sám v noci za tmy po fixných lanách, lebo vedel, že ak to neurobí – rána sa nedožije. S každým spustením sa na lane si vydýchol z posledných síl zmrznutý a zhladovaný a povedal si v duchu i nahlas: „Žiť“. Preto som ho mal v obľube. Lenže ja viem, že Kuffa je tiež horolezec – kedysi liezol s mojim bratrancom – Dr. Jozefom Hreusom z Tepličky nad Váhom a spolu aj spadli… Jožo to akosi lepšie zvládal, ale Kuffa bol vtedy strašlivo dochrámaný, v kóme a ledva sa z toho dostal… A vtedy – keď sa monsegnor Kuffa prebral pod skalou v rukách záchranárov – jeho prvé slová patrili Panne Márii – a odvtedy sa aj dal za kňaza, inak mal lesnícku školu.

Hory a boh, duchovno – to všetko spolu akosi súvisí. Vidíte to aj vo filme Medená veža. No a chcem povedať, že všetky tieto veci sa tak akosi náhle zbehli dovedna – no celé mi to prosto pripadá ako veľmi zvláštne… Stačilo vtedy napísať – je tam totiž toľko neskutočných duchovných symbolov – že sa bude niečo veľmi vážne diať okolo slovenského horolezectva. Ale nenapísal som. Nemôžem predsa napísať, že to bude súvisieť so Zuzanou Fialovou, či s jej otcom… No ale aké by to bolo? No ale keďže sa to už stalo – dodatočne chcem upozorniť na skutočnosť – že z diania a že zo slov sa dajú dedukovať budúce veci, lebo všetko súvisí. V USA sa tomu hovorí futurológia. Tu sa tomu hovorí ešte stále veštectvo – záhady https://www.topky.sk/cl/10/1722023/Pikantny-zazitok-knaza-Mariana-Kuffu–VIDEO-Do-auta-mu-nasadla-prostitutka–farar-v-pokuseni

 

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

S euromenou špekulujú jak Beta. . . nechcem tu povedať, že s čím

24.05.2018

Oni furt len zahusťujú tú menu – až tak, že napokon stráca reálnu svoju kúpnu silu, hodnotu. Išiel som si kúpiť na chodbu do automatu dobožku. Vypadol mi vydávok – 50 centi. Vyletel až von a zgúľal sa o poschodie nižšie, tú mincu som tam ale videl. Áá, kašlem na ňu – napadlo mi. Ale zároveň mi napadla aj parémia kámoša, čo robil v banke: Kto nie je [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 278939x
Priemerná čítanosť článkov: 2906x

Autor blogu

Kategórie