Založ si blog

Markíza a poslanci prišli zase až rok po mojej vízii – odkukali

snímka autor

K svetovému dňu vody 22,3, – dovoľte mi, priatelia, aby som uverejnil túto moju záchrannú reportáž presne spred roka z autorskej osobnej proveniencie mestu, v ktorom som sa narodil a jednému z jeho vodných zdrojov – Žiline. Ide o progresívne kvantum návrhov – konštruktívnej kritiky s cieľom zlepšovania kultúrneho a životného prostredia navôkol nás, ale i malé zamyslenie od minulosti k súčasnosti. Bez štábu, kamery, scenára, klapky a osvetľovačov, prenosového vozu… Nehovorím, že v rámci môjho návrhu by mala práve novootvoreným a rekonštruovaným žilinským Parkom Ľ. Štúra premávať romanticky sa hojdajúca benátska gondola s vyspevujúcim citaristom. Taktiež netvrdím, že vodný tok so svojimi brehmi musí vyzerať ako v rozprávke o šípkovej Ruženke 🙂 Ale rozhodne budem rád, ak si to pozriete aj s milým prekvapením, ktoré vás tu čaká. Človek nemusí byť narodený v znamení Vodnár – Aquarius, aby vedel rozpoznať, či je voda mokrá, alebo nie 🙂 no a tiež nemusí byť „agent s teplou vodou“, aby mohol niečo spontánne k téme vody aj vypovedať. Takto pred rokom som toto video vyrobil a zavesil, niektorým sa zdalo byť až smiešne https://www.facebook.com/1004354129659707/videos/1271494329612351/?hc_ref=ARRxljLLxD4tzarmiII7FjyQt6vGMsXjSV-YCaWGyWNszWQ-h9ArayTmJbXRaUML6SA&pnref=story Je to o záchrane vodného toku, ktorý preteká krajským mestom. Až neskoro, ako je zrejmé – takmer rok – po mne odvysielala Markíza, že v Žiline sa po 50tich rokoch pohli ľady a potok Šipák ako ho navrhujem premenovať – predtým Všivák – si konečne povšimli už aj poslanci mesta, vlastne – iba jedna poslankyňa. A nie je to po prvý raz, čo sa vôbec zbantali k nejakému novému počinu navidomoči – zviditeľnili sa. No hlavne, že mňa všetci svorne schovali z verejného života – zo župy VÚC na 12 rokov do kolcentráku… Dokáž! Kde? Tu! https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/vb.100000292938724/2382994961720245/?type=3
A tak pridávam aj túto svoju inú víziu o vode na link https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/1784769864876094/?l=7623492551498715034 Zdá sa, že nič nie je nemožné.

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280473x
Priemerná čítanosť článkov: 2922x

Autor blogu

Kategórie