Založ si blog

Ako sa duchovne stíšiť, priblížiť sa k miernosti

Babôčka pŕhľavová.

Babôčka admirál.

V toto nanajvýš duchovné a zasnené obdobie od Vianoc do troch kráľov – rád by som ukázal aj niečo duchovné. Sme dostatočne dobrí? Mierni? Čo vyžarujeme? Je možné komunikovať s prírodou na báze jemnohmotného sveta podobne ako mystici histórie? Posúďte sami.

Keď som ešte v lete zavesil príspevok, že na mňa sadol motýľ Babôčka ADMIRÁL na poli za sídliskom pri prechádzke s mojim psíkom – mnohí to iba prešli bez komentára. Nemal som ale mobil a ani by som ho nestihol vytasiť. Bolo to nečakané. Konštatoval som aj to, že neviem, čo práve vyžarujem – lebo sa cítim super naladený – ale sotva to budú nejaké navoňané ženské feromóny – skôr len nejaká – tá zdravá a dobre sa cítiaca aura. Motýle patria k reklame na kvety a ženskú kozmetiku. Povedal som s iróniou, že to považujem za najvyššie štátnické vyznamenanie a vec najvyššieho štátneho záujmu. Mnohí ale na aury, čakry a karmy vôbec neveria – ani keď som skrotil v iných svojich videách čmeliaka, osu a premenil ich holými rukami na krotkú lienku. Mnohí neveríte na žiadnu aureolu, osobnosť, fluidum, alebo vyžarovanie energie čchi a ani žiad

Babôčka pávooká.

nej inej duchovnej. No na druhej strane, počul som, že mnohí sa ale vraj chodievajú modlievať do poľa – myslím, že tam veľa zažijú – ale nič z toho nepovedia…

Perlovec striebropásavý.

A tak som si povedal, že niečo skúsim… Skúsim reprízu – zámerné vyvolanie deja – pretože toto prosto viem – ak sa už dej stane hoc aj nezámerne, ba

 náhodne. Bola práve sv. Jána, Svätojánska noc, kedy sa pália pohanské vatry ako vo filme Babička, plnia sa želania, lietajú mušky, ba vraj môžete nájsť aj poklad. Začína mágia, duchovné sily, víly, vidiny, preludy, duchovia, vodníci aj škriatkovia, čarodejnice… Povery či realita?
Tradícia Svätojánskej noci bola prevzatá cirkvou a situovaná na 24. júna, ale pravda je taká, že práve na Alojza – na moje meniny – práve na 21. júna – je dokázateľne vyhlásená najdlhšia noc, návrat sĺnc – slnovrat, návrat mágie a krásy leta – prvý letný deň. A v tomto duchu som sa naštval – povedal som si, že raz prevždy urobím dosť skeptickým rečiam. Dlho som koketoval s touto myšlienkou – aby na mňa sadol motýľ či vták z oblohy a stalo sa mi.https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/vb.100000292938724/2130900146929729/?type=3
Možno aj preto, že mi raz jeden chlapík vytýkal v inom videu, že čo si to dovoľujem – chytať čmeliaka holými rukami. Vraj som mu nemal poďakovať – ale ho za to odprosiť a vraj by bolo niečo celkom iné, ak by som trebárs prilákal na seba motýľa, alebo vtáčika – vraj som mal poprosiť v duchu o to, aby ku mne prišli tieto plaché stvor

Babôčka admirál.

enia a spriatelili sa so mnou. Aby vraj dokázali, že mi veria a majú ma za svoho, za človeka prírody. To sa mi zdalo dosť ťažké, ale… https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/vb.100000292938724/2159845030701907/?type=3
No tak som to teda urobil… A tak sa dobre pozerajte na toto video, moc dobre sa pozerajte a ešte reaz – moc dobre sa pozerajte. Pretože ho už nikdy neuvidíte na žiadnom šírom svete, ba ani na world wide nete. Videli ste – daroval vám niekedy niekto niekedy krajší prsteň ako tento od Pána nebies? Isteže, príroda je naväčšie motýlie sanktuárium. Pozrite si aj tento moment k téme, motýle sadajú na pokorných i pokorených https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/vb.100000292938724/2126078557411888/?type=2&theaterMoje príbuzné videá https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/1395545840465167/ 

Čo je to za náhodu, ktorá sa dá zopakovať? Koľko opakovaní by bolo treba, aby ste to vedecky uznali – že človek môže svojimi duchovnými silami prilákať motýľa? U Grékov patrí motýľ k bohyni Psyché, ktorú zobrazovali s motýlími krídlami alebo obklopenú motýľmi. Zosobňoval rozvoj duše a vytvorenie života zo smrti. U Japoncov je jeden motýľ symbolom prelietavosti, pár motýľov symbolizuje šťastné manželstvo a biely motýľ stelesňuje ducha zosnulého,

Perlovce striebristopásavé

ktorý dosiahol večnosť. U Číňanov symbolizuje motýľ nesmrteľnosť a u Indiánov je motýľ liečiteľom, ktorý kedysi prišiel medzi ľudí a “upriadol do vzduchu dúhu”. Ak sadne na plece ženy, stane sa z nej liečiteľka. V starých legendách motýľ často krásou svojich krídiel zvedie hrdinu z cesty a vláka ho do temného lesa, kde potom hrdina musí kráčať cestou zasvätenia. Zdroj: https://eprakone.org/

Keď vstúpi do nášho života motýľ, tak na to, aby nám pripomenul, že zdroj našej sily nosíme v sebe a že s jeho pomocou vieme teraz dosiahnuť najbližší stupeň vývoja. Je čas pripraviť sa na metamorfózu, odložiť svoje staré “ja” a stať sa niečím novým. Na to sa musíme najprv vydať do hlbín svojho “ja”, zamotať sa a vyčkať, až nastane správny čas na rozvinutie nových krídiel. Motýľ nás teda vyzýva zanechať za sebou staré, prekonané spôsoby myslenia a správania. Motýľ nás vyzýva priniesť medzi ľudí jemné, mäkké svetlo radosti, hojenia a krásy a pripomínať im aj v ťažkých časoch ich nezničiteľnú podstatu. Je poslom nebeského svetla, ktorý pôsobí nie silou, ale krásou a ľahkosťou. Motýľ sa spája so svetom víl a škriatkov a s vnútorným dieťaťom. Motýlí amulet stelesňuje premenu a otvára bránu do nefyzického sveta. No a tu je azda malé finále toho všetkého https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/2156844607668616/

Vidlochvost ovocný


a tu je este jedno videjko https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/2165737726779304/ Som veľmi prekvapený, ale naozaj mám nevšedný novinársky nos. To mi hovoril už old šéfredaktor Zdeno Gabriel v Cieli – dnes už zosnulý. Približne mesiac som sa šišmal s motýľmi a ozaj – práve zriaďujú motýliu farmu na Liptove, informáciu priniesli práve média týždeň po tom, ako som zavesil prvé video o prilákaní motýľa na svoju ruku. 

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Andrej Danko, semafor

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280451x
Priemerná čítanosť článkov: 2921x

Autor blogu

Kategórie