Ďalšie uvoľnenie dopravnej zápchy v Žiline – železničná alternatíva

13. novembra 2017, bignewspaper, Nezaradené
Koľaje vedúce na novú vlečku v Tepličke nad Váhom - vzadu železničný most. foto: autor

Koľaje vedúce na novú vlečku v Tepličke nad Váhom – vzadu železničný most. foto: autor

/GLOSA – HUMORnÁ POZNÁMKA/
Rád by som upozornil na ďalšiu teoretickú možnosť odťaženia dopravného uzla najfrekventovanejšej križovatky na Slovensku – Košická ul. pri Hypertescu v Žiline. Prvý spôsob obídenia tejto zapeklitej križovatky som pertraktoval pred časom už tu – popod priehradný múr Vodného diela v Celulózke – minimálne pre osobnú dopravu, či dodávkové autá – úplne super. Link na článok tu http://bignewspaper.blog.pravda.sk/2017/11/07/toto-smeru-v-ziline-prehralo-volby-dialnicny-obchvat-ktory-ani-nemusel-byt/
K tomu mi ale napadla koľajová alternatíva: Štreka – vlečka – prekládka – Teplička nad Váhom – je nanovo vybudovaná kvôli KII. Zaujímalo by ma, prečo tu nie je možné uskutočňovať alternatívnu prekládku kamiónov v čase zápchy – najmä pred trojdňovými sviatkami v SR, kedy sa celé Slovensko sťahuje z východu do Bratislavy – a nazad. Takých sviatkov je v roku viacero. Išlo by o posilnenie tejto exponovanej trasy. Ako? No – normálne – za poplatok naložiť kamióny na nákladný vlak a previezť ich ďalej – vyložiť tam, kde treba – kde už je voľná cesta – obísť tento uzol dopravnej kataklizmy a zápchy. Naložiť ich tu a vyložiť trebárs v Kraľovanoch, alebo aj ďalej – a opačný smer – trebárs v Bytči – kľudne rovno aj v Bratislave. No, čo sa tak dívate?
Službu mohla zabezpečovať kooperácia: mesto, župa, železnice, KIA. A čo? Lepšie ako nocovať pod Strečnom v kamióne, kde sa sypú zhora balvany. Určite lepšie riešenie, ako čakať na tunel Dubná skala, čo sa časovo naťahuje do nekonečna, naháňa do najbližších volieb – a vznikajú tam aj pracovné úrazy. No i tak sa to do úspešných volieb nestihne… Prečo teda nevyužiť aj tvorbu alternatívnych možností v našom odbornom cestárstve? Klasická dopravná škola plná technických kapacít a riešenia? Vyučuje sa tu mediamatika, televízna tvorba a podobné kvázi žurnalohybridy. Pchá sa tu technický nos do niečoho, čo netreba. Každý – aj technici by radi nosili kameru či rovno gitaru na pleci, no ale potom sa musia „vyučení“ novinári starať o cesty a podávať alternatívne zlepšovacie návrhy ako konštruktívnu kritiku neblahého stavu dopravy, ktorá prehráva župné voľby… Žurnalisti, ktorým sa v tomto regióne ešte aj čo najviac rušia noviny – napríklad župné noviny Regiónžurnál – aby sa čo najmenej publikovalo, pripomienkovalo – písalo a zlepšovalo? Ale veď žurnalistika je ovocný strom, z ktorého ťa nik nestrasie, ak sa nerozhodneš zliezť sám.