Založ si blog

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. Čítanie, najmä to úmorné, slovenské si občas zasluhuje aj menší relax, prestávku na oddych v podobe pesničky. Napríklad píšem o bicykloch – najmä pri rozborových žánroch publicistiky emocionálneho typu – a zavŕšim to pesničkou o bicykloch. Alebo píšem o vojenčine – tak zavŕšim to pesničkou od Kryla Moriturite salutan – a podobne. Robievam to iba ja a preto to vyhlasujem za svoj nový žáner v žurnalistike. Takto to dokonca môže dobiehať šoty z televízie. A takto to môže vkusne popularizovať hudbu, aj nové piesne, netreba ani rádio, lebo tam zase nič nevravia – len hrajú. Tento nový žáner – môže sa to volať napríklad Alojsius. Hm? Kde som to už využil? Tu napríklad, v tomto článku http://bignewspaper.blog.pravda.sk/…/bicyklove-porovnanie-…/

 Aha – a za tento žáner by som si na konci ako evokáciu za tento článok sám sebe neskromne ako kráľ a žolík novinárstva dal tento link https://www.youtube.com/watch?v=XI_57x7yQHo
 P.S.: Keď som mal asi 18 rokov, išiel som raz večer odprevadiť moju ženu domov. A na menze bol koncert akýsi koncert akéhosi neznámeho folkového speváka, ktorého tu splašili – začul som cez okná na ulici túto pieseň. To je krásne – povedal som žene – vtedy sme ešte neboli svoji – počuješ to? 

Tú pieseň – refrén – som si zapamätal dodnes, ale nikdy som ju už odvtedy nepočul a ani tu nenašiel – hľadal som ju na youtube už veľakrát. Až teraz… Veľmi často som používal slová jej refrénu – v mojich článkoch, keď som chcel zvýrazniť nejakú slávnu udalosť – napísal som prosto: Sláva ti, sláva ti,

autoportrét autor článku

vévodo náš… Pevne som veril, že túto pieseň „neznámeho“ folkového speváka niekto tiež už niekedy počul a bude vedieť, o čom točím. A ak aj nie – tieto slová hovoria za veľa aj bez pesničky. Sú veľavravné – akoby ti utvorili koridor. Totiž, vo sne by ma nenapadlo, že je to Nohavica. Aj mojej žene – často som toto ironicky hovorieval, vyspevoval: sláva ti, sláva ti, vévodo náš – keď ma dusila. Teraz som jej to pustil – áno, pamätám si to, povedala mi, ale ja som vedela, alebo skôr len tušila, že je to Nohavica – prečo si sa neopýtal? Myslím, že tú nahrávku od neho niekde máme – ešte na kazete. Svet je malý. No tak čo si mi to niekedy nepustila? No lebo si sa na šesť rokov totálne zamkol do zadnej izby a nevystrčil si odtiaľ nos – kým ti nedali ten doktorát. Ibaže – totálne si sa izoloval od rodiny aj od sveta. –
Ale, výborne.
P.S.:Moja vízia 11 – 2018 – predpokladám, že čoskoro sa bude niečo vážne písať o folkovom spevákovi Nohavicovi. Medzi nami – je to jediný človek, ktorého vôbec poznám – že by verejne priznal, že „byl ve státni“ https://sk.wikipedia.org/wiki/Jarom%C3%ADr_Nohavica

 

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

S euromenou špekulujú jak Beta. . . nechcem tu povedať, že s čím

24.05.2018

Oni furt len zahusťujú tú menu – až tak, že napokon stráca reálnu svoju kúpnu silu, hodnotu. Išiel som si kúpiť na chodbu do automatu dobožku. Vypadol mi vydávok – 50 centi. Vyletel až von a zgúľal sa o poschodie nižšie, tú mincu som tam ale videl. Áá, kašlem na ňu – napadlo mi. Ale zároveň mi napadla aj parémia kámoša, čo robil v banke: Kto nie je [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280113x
Priemerná čítanosť článkov: 2918x

Autor blogu

Kategórie