Založ si blog

S euromenou špekulujú jak Beta. . . nechcem tu povedať, že s čím

Oni furt len zahusťujú tú menu – až tak, že napokon stráca reálnu svoju kúpnu silu, hodnotu.
Išiel som si kúpiť na chodbu do automatu dobožku. Vypadol mi vydávok – 50 centi. Vyletel až von a zgúľal sa o poschodie nižšie, tú mincu som tam ale videl.
Áá, kašlem na ňu – napadlo mi. Ale zároveň mi napadla aj parémia kámoša, čo robil v banke: Kto nie je hoden malých peňazí, nie je hoden ani veľkých. Som poverčivý, a tak som tam pre ňu išiel. Po ceste som si uvedomil, že: Nechal by si tam kedysi zo starej meny ležať len tak 15 korún?! Len preto, že je teplo a tebe sa nechce ísť „pre drobné“!? Nie, nenechal!!! Skočil by som za nimi hádam aj šípku z tých schodov, aby mi ich prievan niekam neuchytil. No pohol by som za nimi fest riťou. Takú to malo predtým tovarovú hodnotu… No ale čo si dnes kúpiš za „tie drobné“?
A fakt – veď tá naša mena je nenápadne časom už tak zdecimovaná, hodnota eura tak sadisticky padla, že to až nie je pekné.
Ide žobrák po ulici: „Ujóo, pomôžte mi, som hladný…“ Dáš mu 40 centov – už nachystaných vo vrecku, aby si sa ho narýchlo zbavil. Aby si vôbec aj nestratil apetít. A on ich zráta na dlani a povie: „Ujóo, ale ešte mi trocha viacej pomôžte…“ Do kelu, veď už aj on vie, že za toto nič nekúpi.
Keď bola zmena meny, myslel som si, že hodím dukát – Euro – niekde na stôl zazvoní to, zaleskne sa to a každý sa z tejto kráľovskej mince pôjde zo mňa doma, no najmä vo svete podrbať. Ale opak je pravdou. Reálne dnes zarábate na 500 zmrzlín mesačne. Za socializmu sa zarábalo nástupným platom 1300 korún – robilo sa teda za 1300 zmrzlín mesačne… No svine nás zase len odrbali aj s ich big euromenou. Môžete ísť do riti s takýmto vašim kapitaliszmom, vy úžercíci špinaví. Špekulujete jak Beta… nechcem tu povedať, že s čím. Veď to už ani žebrákovi nestačí.

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 278487x
Priemerná čítanosť článkov: 2901x

Autor blogu

Kategórie