Založ si blog

Našiel som obraz sv. rodiny – chcete ho niekto kúpiť?

Sv. rodina – kŕmia vtáčky

V predvečer Veľkej noci – našiel som tuná – na sídlisku – tento obraz. Áno, isteže, – pri sudiakoch… och. Nemohol som to tam zniesť, vidieť. Ale nebol tam dlho. Išiel som do konzumu – nebol tam. Išiel som nazad – a už tam aj bol. Najprv ma zaseklo, myslel som, že sa mi to len zdá… Išiel som ďalej, ale hneď som sa zvŕtol a zobral ho odtiaľ preč. Zdalo sa mi to hrozné. A tak som ho odtiaľ zobral – nehanebne zhrábol. A to si sa nehanbil? – vytýka mi vytýkavo žena. A k tomu pred ľuďmi? Nie! Za Pána? Nie! O nič viacej, ako ten, kto ho tam vyhodil. Možno by ho nik nevzal, ale… Ak by tam bol o kontajnér opretý na palete taký milión Eur – kto z vás, ľudí, by sa hanbil, ostýchal? Inak, mohol ho dať aspoň pod kríž ku kostolu o 300 metrov odtiaľto… Ja do kostola skoro ani nechodím, lebo farár trochu vytýkavo zazerá, ale s duchom sa snažím rozprávať sa v duchu dosť často – cez vtáčiky. Aj počúvam v noci Rádio Lumen. Je to relaxačné. Asi – dal ho tam niekto, 

Moje „Arborétum Mlyňany“, ktoré som dávno zriadil vo vchode.

kto sa prisťahoval, alebo odsťahoval a už ho nemal kde dať. Zobral som ho ako Dáždnik svätého Petra – videli ste ten film? Tu je ukážka https://www.youtube.com/watch?v=ayvP6bHpkHw

 Veď, čo ak by obraz zmokol pri zatracených sudiakoch? Rozmýšľal som – odfotím ho vo vchode v mojom arborétu Mlyňany 🙂 , ktoré som tu kedysi zriadil a ponúknem vám. Je čiernobiely, rám, sklo úplne zánovný – samotný obraz trochu obstaróžny, trochu vyblednutý, trochu málo pokrčený – ale len pozadie, veď čo – akoby plastické oblaky. Moc ho nemám kde dať – lebo – na chalupe mám podobný – mama mi ho núkala, lenže babka mi kedysi kúpila pri príležitosti ženby a pridelenia bytu komunistami po 7mich rokoch taký istý veľký – Poslednú večeru. Pred 30tími rokmi. Mám ho nad posteľou. Aj stará mama mala taký istý v kuchyni. Zatiaľ – ako vidíte – zavesil som ho tak provizórne do mojej predchodby – mojej Vtáčikárne. Všetci majú bicykliare, Kočíkáreň a ja tu so susedmi mám ako jediný na sídlisku Vtáčikáreň – odjakživa – už 30 rokov. A pred panelákom máme môj – náš ovocný sad. Už v detstve sa mi zdali pivnice v domoch smutné a tmavé ani v zasypanej bani… Chýbali mi tam vtáčiky. Aj baníci chovali kanáriky… Toto – takéto niečo má už len farár vo dvore Kostola u nás na sídlisku, ale prišiel s tým až o 15 rokov neskôr, než ja 🙂MINIZOO. Už aj EÚ to podporuje ako ekoprojekty… Bol som mu to tam už aj sfilmovať tu je tohttps://www.facebook.com/671448286246835/videos/1391122657612

snímky autor

724/ Ale ako som tento obraz tak fotil na svetle chodby – až tam som si najednou uvedomil, že – NA ŇOM KŔMI SV. RODINA VTÁČIKY! Tak čo vy na to ani odborníci? Patrí do mojej Vtáčikárne, alebo ho niekto chcete odo mňa odkúpiť, alebo ho mám zaniesť do toho pastoračného centra tomu farárovi? Tak, čo vy na to ani odbo

rníci? No azda už len záverečné intermezzo a otázka: Ak by tam bol ten miliónik – vzali by ste ho, alebo by ste boli hrdí a išli ďalej? Koľko stojí Boh, svätá rodina? Akú môže mať asi tak hodnotu? https://www.youtube.com/watch?v=KkdXbPy97OE

 

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280011x
Priemerná čítanosť článkov: 2917x

Autor blogu

Kategórie