Založ si blog

Čo zavlažuje mimozemŠŤAN a čo pozemŠŤAN?

Tak sa len občas pozerám na telku – senzácia sem – senzácia tam. Stále len upútať diváka, aby mali sledovanosť. Sem UFO – tam MIMOZEMŠŤAN. Kedysi sme sedeli na prednáške z rozhlasovej žurnalistiky a docent Sánd z KŽ FF UK Bratislava začal ju nasledovne /chcel poukázať na silu rozhlasu/:
„Čítal niekto z vás knihu Vojna svetov?“
Nastalo trápne mlčanie – a bolo nás tam asi 30. Ale odrazu som si spomenul na jednu epizódu zo svojej mladosti ZDŠ. Vtedy – syn vedeckého pracovníka ZVL – Závodu valivých ložísk, niekoľkonásobného patentomana a môj kamarát, spolužiak – matematicky fanatik Laco Černianský mi presne túto knihu, cestou do jazykovej školy, – požičal. A vtedy – bola to bužoázno-pavedecká literatúra zaváňajúca tmárstvom. Spomenul som si bleskom na to a takmer skríkol na celú prednáškovú miestnosť:
„Áno, ja!!! – bolo to od Wellsa a týkalo sa to invázie Marťanov na Zem,“ pokračoval som víťazoslávne, aby som ho nenechal na pochybách – že si nevymýšľam.
„Dobre, odvetil docent, premeral si ma a pokračoval o tom, ako bola táto téma kedysi v Amerike zneužitá a odvysielaná do éteru – moderátori sa tvárili, že ich v štúdiu napadli Mimozemšťania. Vznikla panika, akú ani big Amerika ešte nezažila – boli za to aj odsúdení…
Chcel som ale povedať – Áno, okrem toho, že som jedinečne zahviezdil na prednáške pred docentom aj žurnalistami /no lebo oni by predsa takéto hovädziny, bujačiny, kraviny, voloviny a capiny o UFO nikdy, ale nikdy v živote nečítali/ – chcel som len povedať, že ten Laco ma vtedy prosto prekvapil. Nie tou knihou, ale myšlienkou, že reálne predpokladá, že UFONAUTI, MOMOZEMŠŤANIA by podľa neho v podstate aj mohli existovať – byť. Jéémine. Chápete? Syn patentového inžiniera a k tomu veriaci kresťan – luterán… /No ale asi nebol spiatočník keď dnes toto pripúšťajú už aj mnohí vedci./
A ešte – chcel som ale povedať viacej len toto: Zamyslel sa niekedy niekto z vás nad tým slovom MIMOZEMŠŤAN? Och, aké zvláštne slovo. A POZEMŠŤAN na Marse by bol z pohľadu obyvateľa Marťana aký? MIMOMARSŠŤAN? Ešte to nevidíte? A MARŤAN na Venuši by bol MIMOVENUŠŠTIAN? Už to vidíte? Ako hrozne to znie. Zvláštna lingvistika, zvláštna morfológia a lexika. Zhrozil by sa i Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra. Veď si len predstavte, že tu pristane nejaká nová delegácia UFO, ktorá sa bude na lúke pýtať osirelého pastiera, že kde je tu sídlo OSN – že by radi predniesli uvítací pristávací príhovor blízkeho stretnutia tretieho druhu civilizácii… No a on im povie, že sú u neho obyčajní MIMOZEMŠŤANIA – teda tí, ktorí štia mimo našej matičky Zeme, ktorí neoštiavajú zem, jej povrch, ale trebárs, že zvláčňujú Mars, Merkúr či Saturn… No a potom, už v OSN sa im prihovorí nejaký ten politik a začne svoj prejav takto: MILÍ MIMOZEMŠŤANIA… My ako POZEMŠŤANIA si veľmi vážime toho, že Vy ako Mimozemšťania ste prišli na našu Zem aby sme tu spoločne…
Trapas jak noha – a k tomu – na medzinárodnej úrovni. No ale čo si len o nás pomyslia tí MIMOZEMŠŤANIA? O našej kultúrnej úrovni? No môže sa syn Zeme – Adam – volať prosto PO ZEMI ŠTIAN? Ozaj akoby nepochádzal z Biblie, ale skôr z darwinovskej opice. A čo ak nás za takéto niečo tí MIMOZEMOVIA zažalujú na Ultragalaktickom súde pre slnečné sústavy? Do kelu. Veď na to nik nepomyslel. A tuším ani big európska únia.

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280055x
Priemerná čítanosť článkov: 2917x

Autor blogu

Kategórie