Založ si blog

Psíčkari sú najlepšia domobrana

Včera večer po zotmení – keď som bol trénovať za domom na školskom ihrisku kata – cvičievam ich za tmy a na čerstvom a chladnom vzduchu s dobrou vlhkosťou, napadli mi dve myšlienky. Pri cvičení ťa napadnú rôzne veci, lebo mozog je prekrvený a šťastný, môže pracovať, voľne kreovať, prosto rozmýšľať. Spomenul som si, že pred 25 rokmi, keď som robil v Cieli redaktora – chodieval som aj na letučku – každý pondelok na políciu v Žiline. Tam nám čiastočne odhalili niektoré veci zo zvodky – ak viete, čo to je – také, ktoré mohli ísť do novín. Vtedy bol ešte šéf pplk. Kĺbik – chodievali sme priamo k nemu! Jeden zo skupiny novinárov pomerne neobratne konštatoval, že by mala polícia viacej makať na odhaľovaní trestných činov. On sa natvrdo opýtal, čo také by sme navrhovali na zlepšenie ich práce – okrem kritiky. Každý tupo mlčal – a keďže som sa hanbil, povedal som, že musím niečo navrhnúť. Napadlo mi, že by mali spolupracovať s vrátnikmi – vidia všeličo aj v noci nielen v objekte, ale aj na ulici… On sa iba pousmial a tak mi bolo jasné, že toto možno už dávno majú… Dnes – po 25 rokoch mi pri to

Pes a jeho láska – ako ho charakterizovali na výstave psíkov z útulku v žilinskom obchodnom dome. snímka autor článku.

m cvičení kata napadlo, že by mali skôr spolupracovať s psíčkármi. Prečo – lebo na tom ihrisku večer po tme ma nik nevidí – vidím a cítim to. Ale ak ide okolo psíčkár so psom – ten pes na mňa občas zareaguje a zabrechá – začuje ma ako dýc

ham… A potom ma zbadá už aj ten psíčkar, ktorý tade chodí dvakrát denne a tak večerné ihrisko považuje za osirelé… A skutočne – psíčkári vidia všeličo. Psíčkári sú tí najbystrejší ľudia na svete. Majú štyri oči, šesť nôh, dva nosy a štyri ušaté uši 🙂 Uvedomil som si, že pes ťa vytiahne von ráno, v noci, kedykoľvek to na neho príde. Nemám ho dlho, ale viem, že psíčári sú všade prví a vlastne aj zobúdzajú sídlisko… Majú svoj stabilný revír prechádzok – obhliadok. Ak sa tam niečo zmení, alebo pohne, zbadajú ako prví zmenu stereotypu. Pes už ako šteniatko – najednou – nájde v tráve hrdzavé kľúče od auta, ktoré nik nenašiel ani keď zliezli lonské snehy, roztrhanú kórejskú bankovku, striekačku. Môžeš len detekovať – v akom prostredí sa nachádzaš a čo sa tu v noci dialo. Najlepšia kontrarozviedka, domobrana… Psíčkárov nielen pokutovať – viac len dohovárať a popri tom sa aj pýtať, či nevideli niečo nezvyčajné, podozrivé… V záujme bezpečnosti. Aj môj pes, ak ideme von aj o druhej ráno – zjastrí každého, kto páchne či hýbe sa – Pacha – hybského hryzeja, čiže pachhryzeja s mikinou na hlave aj na pol kilometra a začne natvrdo brechať, zbalácha o pol noci štvrť sídliska. Ale, čo ti je, vravím si – je tam mačička? Ale, kdeže, – pozriem lepšie – mihne sa tam vzadu medzi panelákmi cudzí pachhryzej. Úplne jak Mihula riečna, presnejšie paneláková. A to vlastne znamená Koniec agenta V4C prostředníctvím psy pána Bouřky. Každý vraví, že pes toho moc nevidí – ale to nie je pravda – ak ťa aj nevidí – zavetrí a začuje ťa a aj podľa rytmu a dupotu krokov hneď vie, čo si zač a aký máš úmysel… Odhalí ťa. Nejde o žiadne bonzovanie, ale ak niekto už moc narúša, alebo ohrozuje iných – je normálnou povinnosťou každého postaviť sa na stranu ostatných normálnych spoluobčanov. U psíčkarov môže polícia toho zistiť najviac – a tiež – ak sa už nebodaj niekde niečo stane. Psíčkari vidia a vedia najviac. Jednoducho – so psíčkarmi by som si to moc n

Takýto podobný domček pre hmyz na záhradu kúpite v záhradníctve za 14 eur. snímka autor

erozhadzoval. Zlý podnet – nápad? Ani nie. 

Tu je ten druhý včerajší večerný môj nápad: Mozog, ktorý cvičí, pracuje – netreba ani rôzne smiešne a povinné firemné brainstormingy, leasingy a iné ingy, kde sa každý tvári pred šéfom, že iba pozabudol niečo urobiť zo svojich povinností a kolegovia vždy vidia a napadnú ich len zlepšenia toho iného kolegu – svoje nikdy nie. Cvičte – aj v robote ako Japonci.! Za ihriskom – našiel som v tráve po silvestrovskej noci plnej zábavy – vystrieľanú muníciu päť krabíc svetlíc kaťušových – ako vidíte na obrázku. Prosto – napadlo mi – taký kvalitný papier – už našúľané… Škoda toho, kto to zrecykluje, kedy a ako bez zisku? Nikto… Toto ale vydrží, aj pekne to vy

 

zerá – reklamne nafarbené, pestré ani kvety – toto hmyz práveže miluje. Má to pevné parametre proti ohňu, vode, tlaku… Aha – a čo takto dať si to na záhradku ako ten hmyzí hotel, čo teraz vymýšľajú – rúrky dať na seba, aby si tam osičky a divé včeličky našli svoj domov – opeľovali vám kvety. A na sídliskách nebude bordel… No hneď som si zobral pri odchode z tréningu dve takéto krabice. Zajtra ich zaveziem na záhradu. 

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280106x
Priemerná čítanosť článkov: 2918x

Autor blogu

Kategórie