Založ si blog

Čitateľské povedomie SR zvyšujú primátori

Búdkokniha – aleja. Krása. snímka autor.

Na Slovensku vznikajú čoraz viacej takzvané búdkoknihy – na staniciach, v parkoch a iných osirelých miestach. Ide Silvester, oslavujem, popíjam a spomínam. A ako tak mám ten pohár vína v ruke – niečo ma v tejto súvislosti napadá. Aha – a to som vám chcel ešte súrne povedať – že keď som počas roka trielil v rozhorúčenom lete poobede tadeto na nočnú do roboty, v parku vedľa búdkoknihy umiestil už primátor – kandidát Pišta Comorek – aj takýto servisný a servilný stolík – hneď pri detských hojdačkách. Doplnil tak svoj projekt čítania – búdkoknihu – aj o tento pozoruhodný a jedinečný darček – rozmer – pozornosť. /Inak, mimochodom, ale ľudia už nechcú čítať – nosia sem svoje knihy. Už im nie sú doma dobré – nie je to už dnes symbol inteligencie – mať doma poličku, byť sčítaný./ Doplnil, aby ste si mohli komfortne vykračovať parkom vcelku osviežený s knižkou Angelika pod pazuchou. A nie tu takto sám. Alebo aj s pohárikom posedieť na lavičke a pri čítaní medzi vtáčikmi relaxačne a lačne popíjať niečo lahodné. Dobrý nápad, nie? Ihneď mi vylúdil úsmev na tvári. Aké ľudské! Ponúknite sa. Neverbálna komunikácia – aj bez slov. Hneď som pochopil tento dobrý zámer. No to je ale pocit – das ist pasia. Ako na kolonáde v Karlsbade. Aj čítanie na lavičke hneď lepšie chutí. Tak som si jeden už naliaty pohá

Búdkokniha v parku – nápad jedného z kandidátov na primátora.  Ale veď je to geniálne – a genialita OZAJ spočíva v jednoduchosti. Džúsy a knižky – ale veď je to dokonalé. snímka autor

rik zobral, ponúkol sa a išiel s ním v ruke ďalej, aby ma to neťahalo furt len do tej Kamélie na to nejapné pívo a vtom…

Aký dobrý kandidát tento Comorek, rozmýšľal som – to je teda ale len iný nápad – ako len dobre padne v tomto teple. Človek je celý rozhorúčený…  Ale veď je to geniálne – a genialita OZAJ spočíva v jednoduchosti. Ja toho Pištu – poznám ho od detstva, kedy sme mali v dome odborov folkovú kapelu. Pred štvrťstoročím. On hrával na husle, aj gitaru – šikovný človek – ja som bol iba textár a skladal som texty aj melódie, hotové piesne. Čo ta

m texty vymýšľať – to dokáže každý, a nikto ťa nikdy nepozná, ale riadne niečo zahrať – tak to je umenie – a každý ťa hneď aj pozná. Aké texty? Takéto  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.104377869581977.8591.100000292938724&type=1&l=edc9b5aa3d Teraz má TV SEVERKu, je tam direktor, niet divu – takýto nápad, je to fenomenálne, čo si tu budeme navrávať, uvažujem ďalej. Žilina nie je priveľké mesto. Poznám tu už od detstva osobne všetkých primátorov, aj kandidátov.
Ale vtom vybehli spoza zákruty okolo mňa tak trochu udychčaní, upachtení bežci. Celá plejáda, obzerali sa, akoby mi závideli ten pohárik v ruke s tou kofolou. Na Slovensku – to je jasné – každý ti hneď všetko len závidí. Aj nápady. No ale – to sa im ani nedivím, veď sú smädní jak ťava, čo tak behajú v tomto teple? No to sú len za blázni, hentí bežci, vravím si. Behajú tu ozlomkrky jak za babami a potom ti závidia, že si nesieš pohárik…  Ale aj tak – čosi akoby nebolo v poriadku. Mám emocionálnu inteligenciu – cítil som to. A ja, že – ale to sa mi len marí, alebo zase len kreujem, spájam odľahlé idey, do originálnej metafory, ktoré sa ale inak nikdy zrejme reálne nestanú? Vznikajú tak tieto nové obrazy. Ja robím texty, obrazy, aj keď nechcem… No čo je to oproti týmto filantropickým nápadom našich poslancov, primátorov a kandidátov na tento post? Nič nie som, takéto niečo by ma nikdy NENAPADLO, ako napadá ich. Iba závidím. Som ni

Knihobúdka jedného dňa zhorela, aj so svojími búdkoknihami, presne ako v tej piesni horí ti maštaľ… Potom ju opravili, ale teraz ju už úplne odstránili – pri rekonštrukcii parku. No kultúra za piedset… Ezopové báje na nich, alebo aspoň fejtóny. snímka autor

ktoš, ktorý každému vždy len závidí ich kreatívne, nápadité nápady… Nikdy nič takéto nové nezbadám vo svojom centre nápadov, nevymyslím – by som sa ani nezmohol. Vidieť svet inak, novátorsky – esejisticky. Dať sem poháriky… Tú búdkoknihu odkukal v Belgicku – to je jasné, v Hasselte býva moja sestra už roky… Ale dať k tomu aj poháriky – tak toto ti je len Amerika! No ale čo sú oni zase až takí udivení, tí bežci, vravel som si zároveň. Tiež sa im asi, že len hodí ten nápad – a ešte k tomu ako – nápad môjho známeho – Pištu. Som na neho hrdý. Na seba už menej. No nič, veď už čoskoro tam dobehnú, aspoň pridajú, že ma zbadali – aby sa aj im ušlo a nielen lenivým okoloidúcim chodcom – a budú mať v cieli lepšie časy, rekordy.
Až potom v robote – keď som toto prezentoval kolegom ako bohový nápad – zistil som od kámoša – kolegu, že – ty vole – ale veď tí bežci tam

Aj tak nik nečíta, len zvláča knihy, zbavuje sa ich. snímka autor

majú preteky – bežeckú ligu – a ja som im vlastne nehanebne čajzol pohárik malinovky… Z ich vlastnej réžie. A oni boli teraz smädní.

Ahá. A ja už-už som si myslel, že ako ma len rozumovo ktosi zase neskutočne predčil, nahodil do verejnosti takýto štedrý multinápad. No tu sa len mne kamerovo zliali dve veci do jednej – búdka a nápoje. Zopakujem to znova – a teraz ešte radšej: Ale veď je to geniálne – a genialita OZAJ spočíva v jednoduchosti. No to by ale bolo niečo impozantné a nielen pred voľbami, Vianocami primátorský punč. A nielen ísť reálne realitou hladný, smädný do roboty po parku jak spisovateľ. 

P.S.: Nakoniec mu v rámci rekonštrukcie bôrického parku terajší primátor a môj spolužiak Igor Choma tú búdku nenápadne odpartentoval… Už tam nie je. Jak zvláštny súboj o škulinku presadenia sa vo verejnosti. Ukázať vlastné nápady a seba – veď o toto tu dnes všade len ide.

Tak možno ešte link na jedno súvisiace video http://www.mojevideo.sk/video/297f6/basista_z_nikto_nie_je_dokonaly.html

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 278937x
Priemerná čítanosť článkov: 2906x

Autor blogu

Kategórie