Založ si blog

Archív: december, 2017

Vodné výklady, okná v štýle aquarius – dažďová záclona, nový slovenský ekoprojekt

Prečo na tomto svete ešte neexistujú výklady s tečúcou, stekajúcou vodou? Videl som film – sedeli v kaviarni za výkladom, pozerali na ulicu, bola búrka, fúkal vietor, švihal bočný dážď a stekala voda po skle. Vyzeralo to úchvatne, a nielen pre deti – impozantne. Priehľad na ulicu aj z ulice dovnútra – zasnené aj bez drôg. Romanticky až kozmicky. Nebolo […]

Pokračovanie článku

Dokážete pohnúť predmetom na diaľku? Telekineticky.

Ja áno – vtedy, keď v živote musím niečo robiť nasilu. Násilie – zažili ste ho niekedy na vlastnej koži? Alebo mobbing, psychické trýznenie, povedzme na pracovisku a podobne? Osobne som musel robiť v živote toľko vecí nasilu, až som si začínal už-už myslieť, že na niekoho zavolám aj Verejnosť proti násiliu. Škoda len, že sa po nej zľahla zem. Aj dnes. […]

Pokračovanie článku

Čitateľské povedomie SR zvyšujú primátori

Na Slovensku vznikajú čoraz viacej takzvané búdkoknihy – na staniciach, v parkoch a iných osirelých miestach. Ide Silvester, oslavujem, popíjam a spomínam. A ako tak mám ten pohár vína v ruke – niečo ma v tejto súvislosti napadá. Aha – a to som vám chcel ešte súrne povedať – že keď som počas roka trielil v rozhorúčenom lete poobede tadeto na nočnú […]

Pokračovanie článku

Ako sa duchovne stíšiť, priblížiť sa k miernosti

V toto nanajvýš duchovné a zasnené obdobie od Vianoc do troch kráľov – rád by som ukázal aj niečo duchovné. Sme dostatočne dobrí? Mierni? Čo vyžarujeme? Je možné komunikovať s prírodou na báze jemnohmotného sveta podobne ako mystici histórie? Posúďte sami. Keď som ešte v lete zavesil príspevok, že na mňa sadol motýľ Babôčka ADMIRÁL na poli za sídliskom pri […]

Pokračovanie článku

Kedysi som zjastril na obzore tohto Mohamedána. . .

Mráčky – duchovné a oduševnelé symboly. Kedysi som na oblohe uvidel kadečo. A tušil som, čo to bude znamenať. Už pred štvrťstoročím, začal som sa nimi zaoberať. Fotil som ich, skúmal, analyzoval. Je to taká zvláštna zábavka. Každopádne duchovná, mystická a umelecká vec, záležitosť. Obloha je s nami spriaznená, aj Nikola Tesla hovorieval, že ionosféra kmitá […]

Pokračovanie článku

Dávidová hviezda na dlažbe pred synagógou

Pred pár dňami, keď som išiel do roboty – pred synagógov pri pošte v starom meste – bola na dláždiciach vyjavená asi metrová Dávidová hviezda. Vznikla tam náhodou? Vznikla tak, že padala hmlovina počas noci a kde-tu bolo premoknuté miesto – nesymetrické fľaky po celej dlažbe pred celou synagógou. Ale tu vznikla takáto symetria suchého miesta. Jak […]

Pokračovanie článku

Bola raz jedna žurnalistika. . . a tá sa nás netýka?

Idú sviatky zábavy aj pokoja, povznesenia – Silvester, Nový rok aj Vianoce. Je čas, aby sme sa zabavili, vystrelili si z niekoho. Nemusíme ale vždy len z niekoho iného, môžeme občas aj sami zo seba. A prečo nie? Rád bych tu uviedol čiastočný obraz slovenskej žurnalistiky. Občas prejdem po tejto ulici s otvorenými očami novinára. Nerád bych teda prižmúril oko nad […]

Pokračovanie článku

Najzáhadnejšie tablo na Slovensku

Idú Vianoce, čas rozjímania, snenia a vy máte právo odhliadnuť od reality tak, aby ste si mohli pozrieť aj niečo sakrálne, duchovné a mystické, z čoho vám pôjde mráz po chrbte. Vravíte, že nie je duchovno, osud, Prozreteľnosť nad nami? Dokážem… Toto je moje prvé tablo – zo škôlky, ktorá sa nachádza v Žiline na Hlinách IV dodnes. Chodil som tam v rokoch 1967 […]

Pokračovanie článku

To, že sa v Markíze bude niečo lámať, sa mi prisnilo už vopred. . .

…a teda o mesiac skôr, než to oznámili médiá oficiálne. Ak mi niekto neverí, hravo si to môže preveriť v mojom albume s názvom MOJE SNY, ktorý sa nedá zmeniť. Je to ďalší album odo mňa, ktorý som si vymyslel sám a má povahu futurológie – videnia budúcnosti. Ten sen je z 11. augusta 2017 – sen. č. 14/2017, klik na foto a potom očíslované komenty vpravo. […]

Pokračovanie článku

O vrátnici socializmu a strážnom psovi Samovi

Icu, micu, ficu, mňa ti vám raz zavrátili na najbližšiu vrátnicu. Bola to krásna doba. Všade na námestiach sa len ozývalo: utvorte koridor! A ako ho tam tak ľudia utvárali, vždy ním niekto vyliezol z davu, komu sa náhle urobilo nevoľno. Vtedy som pracoval v istej žilinskej inžinierskej firme – ZVL PRIUS, projektový inžiniersky ústav ako bezpečnostný technik a […]

Pokračovanie článku
ONLINE: Generál Pivnenko: Pre Rusov by bolo ľahšie zbaviť sa Putina, ako dobyť Charkov

ONLINE: Generál Pivnenko: Pre Rusov by bolo ľahšie zbaviť sa Putina, ako dobyť Charkov

23.04.2024 05:55

Rusi sa môžu pokúsiť dobyť mesto Charkov na východe Ukrajiny, ale neuspeli by, pretože by to stálo veľa zdrojov a času.

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska. V minulosti ho navštívil aj Gérard Depardieu a iné celebrity

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska. V minulosti ho navštívil aj Gérard Depardieu a iné celebrity

23.04.2024 05:00

Pekné zábery na mesto a okolie zachytil mReportér Ľubomír Vajda.

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

23.04.2024 06:00

Stomatologičky zo Srbska nám priblížili, čo láka Slovákov do ich ambulancií.

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

23.04.2024 06:00

Už tento týždeň by Ukrajina mohla z USA dostať ďalekonosné Armádne taktické raketové systémy – ATACMS.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280270x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Kategórie