Založ si blog

Môj nový projekt zazelenania miest SR – Alegorické vozy – pojazdné skalky

Aby som dokonalejšie vysvetlil svoj zámer, ktorý sa mi zasníval, musel som stiahnuť zopár zátiší z netu a takto sprístupniť svoj projekt. Ide o totálne nóvum – dovoľujem si tvrdiť – aj na svete, nielen na Slovensku. Dávam to tu preto, aby mi nepovedali zase o dva roky, že: No jo, ale v Praze to už máme léta… Už od Husitov a bratra Žišku 🙂 spanilé jazdy. 🙂 A podobne. Tak o čo vlastne ide? Vysvetlím. Dnes nie je čas už ani na to, aby ľudia chodili za rastlinami a ich krásou. A preto – rstliny musia začať chodiť za nimi… Nik nevymyslel pre ľudí nič lepšie – než je rajská záhrada, ktorú vymyslela príroda, zvaná niekedy aj Boh.
MOJ PROJEKT: MINIARBORÉTA – ALEGORICKÉ VOZY
Tak ako vznikli historické Semiradine vysunuté záhrady – niečo sa mi nedávno prisnilo:
V súvislosti s environmentálym povedomím – napadlo mi – a čo takto zriadiť v meste niekoľko vysutých alegorických vozov s krásnymi rastlinami? Prípadne aj jazierkami, rybkami, fontánkou, voliérkou, lavičkami? Niečo na spôsob bonsajoázy, alebo jej zátiší – skaliek, mohli by to byť aj upravené lodné kontajnéry na vlečke – tak by sa dali dotiahnúť traktorom. Alebo hoc aj staršie, nepoužívané autá – väčšie plošiny, ale možno by stačila aj multikára. Okrasné vozy – mohli by ich s parádou ťahať aj kone. Počas vegetačného kľudu by alegor-vozy-3mohli parkovať na väčších priestranstvách –
v parkoch, zámockých záhradách, dokonca v oplotených a strážených areáloch, napríklad na školských pozemkoch, vo firmách, kasárňach. Mohli by mať aj snímateľné skleníkové nástavby. Na jar by sa dotiahli opäť na betónové námestia či ulice bez flóry, najmä tam, kde priveľmi chýbajú. Mohli by byť ako krásna živá dekorácia vonkajších terás reštaurácií a mohli by sa dať aj prenajať. Mohli by to byť kopčeky – skalky so skalničkani, skeníky s cudzokraj. rastlinami, trválkami, miniostrovčeky bežných či sklalných ruží, jazierka, vodopády, vodotrysky, osviežovače letného mestského vzduchu, makety mlynov, miniarboréta, trpaslíčky pre deti, studničky na kľuku, kaskádičky s tečúcou vodou. Ďalej zátišia – malé rajské záhrady, návršia, sanktuáriá, arobréta, rozáriá, popínavé rastlinné steny, meditačné oázy, pokojná hudbička slovom spievajúce kvetiny, rajské záhrady, minimitácie.
A tieto celé kvetinové záhony flower-bad by sa mohli dať v prípade potreby aj vkusne poskladať a tvorili by celú výstavu. Zaplnili by námestia, ulice – absolútne by konkurovali kvetináčom a súdobým kamenným válovcom. Vylučené nie sú ani voliérky s nenáročnejšími vtáčikmi, motýlie sanktuáriám a podobne. Modifikácií je mnoho, iniciatíve sa medze nekladú. Mohli by tvoriť súčasť letných terás reštaurácii… A ešte pre lepšiu predstavu – niečo na spôsob zimných či balkónovách záhrádok. Moje sny nič nepredčí. Márne som hľadal na celom www – svete – nete. Nikde som nič podobné nezhliadol, mohla by byť aj jedna dve malé lavičky pre deti sedeli by tam ani králi na tróne uprostred krásy – aj s babkou. Je jasné, že do projektu by sa mohli zapojiť záhradkári, nadšenci i profesionáli a robiť to pod patronáciou mesta či župy, prípadne pod gesciou EÚ. Využitie by bolo možné aj pri slávnostiach – bolo by ich možné previesť v prípade potreby kdekoľvek. Uvediem príklad: zavíta čínska delegácia – zašleme oproti alegorické vozy pred radnicu 🙂 alebo pustíme ich už aj priamo pred stanicu 🙂 , pôjdu aj hore Dolným valom priamo a v ústrety po ceste, akoby už aj spievali: Sláva ti, sláva ti, vévodo náš… 🙂 Alebo – sú práve staromeské slávnosti – alegorické vozy na námestie ku stánkom… Je tu Dielňojaša – alegorické vozy – obkľúčiť 🙂 No prosto všade sa dajú použiť. Keď pôjdu po ceste – bude to vznešenejšie ako keď big Cézar na svojom kolovom voze zdravil ľudí ani tribún.  🙂 S veľkým a radostným úspechom. 🙂alebor-vozy-2alegor-vozy-1alegor-vozy-4
Všade – aj v robote o nich stále len nadšene hovorím, som nimi posadnutý – ani Buba o krevetách vo filme Forest Gump. Každému to zatiaľ vykúzlilo čarovný úsmev. Podobný projekt – tvorba ovocného sadu priamo na sídlisku som už zaviedol https://www.facebook.com/1004354129659707/videos/1186509601444158/ – len tým, že som ho kedysi spomenul na internete a začal aj realizovať, link: pričom sa pridali aj oficiálne kruhy,
link https://www.facebook.com/alojz.mintal/videos/vb.100000292938724/1215539415132478/?type=3 Sú to milé projekty odkukané od Boha. No vymyslel už niekedy niekto niečo lepšie pre človeka, než je Rajská záhrada – Eden?

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

charkov, veža, televízna

List z Charkova: Úder na televíznu veže bolí. Ale nezlomí

23.04.2024 10:00

Vidieť ste ju mohli takmer odkiaľkoľvek v meste, bola najvyššou stavbou Charkova. Pripomínala raketu, ktorá každú chvíľu vzlietne do vesmíru.

Gorazdova 27, bratislava, vila, Danko

Nielen prezidentská vila chátra. Štát odkúpil miliónové nehnuteľnosti aj pre šéfa parlamentu, nikto v nich však nebýva

23.04.2024 09:00

Žiaden šéf Národnej rady SR sa do nej totiž nenasťahoval, ani len v jej priestoroch neprijal žiadnu oficiálnu návštevu.

deviataci, Banská Bystrica, protidrogový vlak

Špeciálny vlak ukazuje, čo spôsobujú tvrdé drogy. Autor projektu Revolution train vychádza z vlastnej skúsenosti

23.04.2024 09:00

Na nebezpečenstvo drog upozorňuje v týchto dňoch slovenských deviatakov špeciálny vlak Revolution train, v ktorom sa o príčinách, vývoji a dôsledkoch závislosti dozvedajú zážitkovou formou.

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280255x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Kategórie