Založ si blog

Trhový – KTOSIPFUPFUOVSKÝ mechanizmus – To je ono – utvorte koridor – na slobodu!

Cintorín padlých sovietskych vojakov v Žiline na Bôriku - vojenský cintorín. Nedávno ho oplotili a zamkli... Kde sa ísť pomodliť za padlých vojakov? foto autor:

Cintorín padlých sovietskych vojakov v Žiline na Bôriku – vojenský cintorín. Nedávno ho oplotili a zamkli… Kde sa ísť pomodliť za padlých vojakov? Našťastie, modlitba letí ako vták aj ponad oplotenie. Ďakujeme vám, že ste nás bránili. foto: autor

/FEJTÓN/

Ach, ten trhový mechanizmus, ten mi ale dal! Odkedy je v platnosti, nie a nie čokoľvek naplánovať. Akoby sa ešte stále KTOSI na mňa hneval, že som kričal: TO je ONO! A keď sme stáli v zmätku odkázaní na chodbách ustanovizní (bieli, čierni, hnedí, žltí) sťa v starovekom Bábeli, smiali sa nám priamo do očí, vraj, či je TOTO TO ONO.

NO a ten opasok, bože môj, už od čias Václava Klausa – rok čo rok nová diera! Plánujem si už zakúpiť traky.
Iste, čert to zober, v záujme zmeny, demokracie – vydržím to aj s týmto rešetom – bez obžerstva – lenže duša: nepritiahneš – bolí. Viete, mal som také nádherné kanáriky. Párili sa i kultivovane spievali. A rok čo rok vyviedli v klietke mladé. Keď som ich však predal v podmienkach trhového mechanizmu, hneď som bol v dvestopercentnej strate. A aby som eliminoval schodok (a príslušné nadávky mojej ženy), musel som predať ešte aj tie staré – vychované za socializmu. No to bol ale biedny bussiness! I zišli na mňa akési náhle mrákoty a zaliala ma zimnica. Videl som v mdlobách, ako sa mi smeje z bezprostrednej blízkosti priamo do tváre akýsi vznešený Pfu-Pfu zahalený dymovou clonou z hrubej cigary medzi prstami. Našťastie, chrípka priniesla i racionálnejšie halucinácie, ba spomienky. Zjastril som sa ako chlapec prikrčený v tujach vojenského cintorína v Žiline, asi tak v roku 1968 – s nebohým ujcom, poľským odbojárom Rzeszulkom, s lepom na čížiky a malou klietkou pre vábca…

Zvláštne, kam ma to len okolnosti prinavrátili. Kedysi od stredoveku sa tomu hovorilo čižba – lov malých vtákov pre potešenie. Odhliadnuc od bohatých možností pinkovitých letúňov vo voľnej prírode SR i ČR, treba konštatovať, že toto má i ďalšie výhody. Poľné vtáky sa v zajatí za žiadnych okolností nerozmnožujú a navyše, v prípade platobnej neschopnosti – čiže hromadného prepúšťania – otváram vrátka a okamžite ich vypúšťam: „NA SLOBODU!“ No, ale či ja mám neustále schizofrenicky draho nakupovať v Chovoprodukte a vzápätí sa lacno zbavovať toho, čo mám najradšej (kanáriky), presne podľa vrtochov, ako si v tejto republike kdesi-ktosi hore zmyslí rušiť podniky? Nie. Veď by si všelijakí polovznešení Pfu-Pfuovia, považujúc vlastnú zlobu za múdrosť, mohli pomýliť moju lásku s hlúposťou.

Neplačte, deti moje, nachytám nové – keď bude opäť na proso.

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280338x
Priemerná čítanosť článkov: 2920x

Autor blogu

Kategórie