Založ si blog

V cukrovej vate – jednoznačne vedie socializmus

Doba je sladká, lietajú včely – idú prázdniny – začína éra rôznych candymanov so svojími zmrzlinami, pukancami, cukrovými vatami, kolotočmi a bazénmi. No a preto – teraz by som sa rád ešte venoval našim čistým mesačným platom v súvislosti s cukrovou vatou. Minule som to urobil som zmrzlinou, no ale takmer nik nebol s mojím výpočtom spokojný. Nevadí, skúsime si teraz porovnať bývalý a terajší režim platovo na pomery cukrovej vaty. Ako je známe – malá cukrová vata stojí jedno Euro. Kedysi stála taká istá – za socializmu – jednu korunu. Som ješitný ani Jurko-Rujko Blanárik /naučil som sa/, a tak vám teraz niečo prevediem na pomery môjho priateľa Petra M. zo Žiliny, ktorého nesmierne desplantovali v minulom režime ako pracujúcu inteligenciu – až tak, že mal nástupný plat, o akom som vlastne ani nepočul – dobre teda: 900 korún. Ja – robotník – som mal tiež v začiatku 80-tych rokov, ale až 1300 Kčs, no po roku praxe už 1500 a po dvoch rokoch návratu z vojenčiny až 1800. Moji rodičia – robotníci mali 3500 kčs a 3100 Kčs. Dnes je nástupný plat všade 400 Eur, ale nezdvihnú ti ho – musíš odísť.

Chcem povedať len to, že za tých Petrových 900 korún si si mohol kúpiť 900 cukrových vát – ale dnes len 400. Kde sa podelo oných 500 cukrových vát, ktoré tento režim ukradol mojim deťom mesačne? A toto je tá otázka, ktorá ma kvári. Ja viem, o chvíľu tu niekto napíše – pre Krista – ale ty máš len 400 Eur? No áno – rovnako ako trištvrte mladých ľudí tejto republiky. Dávno vám hovorím – ak sa aj ozvete, že dnes beriete 900 Eur mesačne – čo je vraj priemerný slovenský plat – tak to len potvrdzuje moje tézy, že koruna sa už dávno premenila na Euro. Teda jedna koruna vtedy rovná sa jedno Euro dnes. A kto má menší plat, než je 1000 Euro mesačne – má smolu. A aby som nebol až taký zabijak – na budúce to prepočítam na byty – tak to sa teda ešte len tešte. – Vy horliví zástancovia tohto demokratického režimu.

Na záver ešte dodám, že dnešný nástupný plat rovná sa už finálny plat – nik ti ho už nezvýši, aj keby hrabal milióny na tvojom chrbte. Kdežto za socializmu ti dvíhali plat celkom pravidelne. Chcem povedať tiež, že kto má dnes 400 Eur plat – má to isté, ako keď si mal za socializmu 400 korún plat – a to nemal nikto. Ani sadisticky desplantovaný Peter M. – môj kámoš. Chcem povedať, že odvtedy nás dali so životnou úrovňou dvoj až trojnásobne dolu – bežných ľudí, isteže. Koho iného? Veď ešte aj výberca parkovného ti ako nejapný Džúzo dnes ironicky povie – už aj on na to prišiel: „Korunček prosím.“ Lebo vie, že vyberá nekresťanské peniaza za nejapné parkovanie, ktoré bolo zdarma – no tak to potrebuje nejako zjemniť, hanbí sa za to – tak akože s humorom – korunček. No je to reálne sakramentsky viacej. Ešte dodám – prečo som teda triasol v ľufte kľúčmi? No lebo mi pridelili byt až po siedmich rokoch a bežným ľuďom už po roku. Tak asi vedeli prečo – hľadal som už aj vtedy nejakú-tú reálne filozofickú pravdu na tomto svete. Len teda, prečo nimi triasli aj tí bežní – no a to sa zase pýtam ja. Už som si zakúpil aj púzdro… Lebo teraz mi žena dodatočne nadáva a posiela ma furt len nanovo crngať na to isté námestie.

Umlčali Arabov. Ale z Múru nárekov sa včera vyvalil mohutný balvan. . .

24.07.2018

… a to s obrovským rachotom. Som všímavý na znamenia. Raz som verejne povedal – že ak nemôžem robiť žurnalistiku práve ja – ak musím verejne mlčať, potom nech kričia za mňa tieto balvany. Bolo to pre to, že pred 12timi rokmi, zrušil župan župné noviny – hneď po slávnostne vyhraných voľbách – ani kockatohlavý krutohlav neznášajúc kultúru [...]

Farár Kuffa a horolezec Fiala – duchovné veci súvisia, lenže treba mať videnie

22.07.2018

Chcel by som vám sprístupniť túto zvláštnosť, ktorú som si povšimol za posledné dni na Slovensku. Najskôr vyšla táto pikantná anekdota o farárovi Kuffovi, ktorú zažil. Veľmi ma prekvapilo, ako prebral toto publikum v kostole – s týmto! Vraj ho obťažovala v aute mladá prostitútka na parkovisku. Ale povedal som si – čistému je všetko čisté – nič za [...]

Vyhlasujem nový žáner starého tmárstva, presnejšie nového vinárstva

30.05.2018

Prisvojujem si autorstvo – nový žáner v novinárstve ako jej obohatenie. Všimol som si, že starí vinári, presnejšie noví novinári píšuci do internetových periodík – digitálnych – nikdy nepoužívajú a ani nepoužili na záver svojho článku žiaden link na nejakú pesničku, ktorú takýto ich článok evokuje. Robím to len ja. Neviem prečo to takto nerobia. [...]

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

ATACMS, Ukrajina

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

23.04.2024 06:00

Už tento týždeň by Ukrajina mohla z USA dostať ďalekonosné Armádne taktické raketové systémy – ATACMS.

Marina Francisti, Ana Meši

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

23.04.2024 06:00

Stomatologičky zo Srbska nám priblížili, čo láka Slovákov do ich ambulancií.

bignewspaper

Neplašte svetu škovránky v cukrovej vate nad obzorom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 280252x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Kategórie